Overslaan en naar de inhoud gaan

Over Ons

  

Grootste leverancier van gezondheids- en verzorgingsproducten

Welkom bij Perrigo Nederland! Perrigo Nederland is het Nederlandse onderdeel van de Branded Consumer Healthcare division of Perrigo en de grootste leverancier van zelfzorgproducten in Nederland. Het assortiment omvat medische hulpmiddelen, receptvrije geneesmiddelen, verzorgings- en gezondheidsproducten die te koop zijn bij de drogisterij, apotheek, supermarkt en online.

Mom with child
History Perrigo Today

Flexibel en doelgericht

Wij zijn een organisatie die uiterst flexibel en doelgericht kan werken. Wij combineren de R&D-kennis & logistieke slagkracht van een grote internationale groep met de dynamiek en flexibiliteit van een lokale Nederlandse onderneming.

Perrigo staat voor zelfzorg door een brede range producten aan te bieden die de consument in staat stelt een gezonde levensstijl na te streven, met effectieve en gedegen onderbouwde producten.

Merkenbouwer

Wij zijn merkenbouwers bij Perrigo Nederland: wij zetten de Nederlandse consument centraal in alles wat wij ondernemen en creëren vraag door op een relevante én innemende manier in te spelen op de behoeften van die consument.

Wij zijn dan ook trots op ons portfolio van topmerken zoals Davitamon, Biodermal, Coldrex, Antigrippine, Lactacyd, Niquitin, Ymea etc. Onze ambitie is om stap voor stap deze merken verder uit te bouwen tot onbetwistbare referenties in hun categorie.

Woman Shopping
Sterke locale verandering

Sterke lokale verankering

Perrigo NL bestaat uit een team van ongeveer 65 werknemers. Vanuit Rotterdam werken wij doelgericht aan onze missie om mensen gezond gelukkig te maken.

Wij worden gestuurd door een lokaal enthousiast managementteam, onder leiding van onze General Manager, Wendy Poels. We maken deel uit van de Branded Consumer Healthcare afdeling van Perrigo. Deze divisie is hoofdzakelijk in Europa actief en specialiseert zich in het ontwikkelen van sterke, betrouwbare, lokale OTC merken.

 

Werkwijze

In deze context werken we samen met onze Europese collega’s, maar toch behoudt elk land ook veel autonomie. Perrigo gelooft immers in de kracht van verbinding met de lokale consument voor het uitbouwen van duurzame merken. Op basis van marktonderzoek in de Nederlandse markt bepaalt het lokale team vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam welke producten op de Nederlandse markt worden gebracht, onder welke merknaam en met welke marketingstrategie.

Davitamon
Child with mom

Perrigo hoofdkantoor

Perrigo, geregistreerd op de beurs van NY, is een globale speler binnen de gezondheidsmarkt (Michigan, Verenigde Staten sinds 1887). Perrigo heeft een sterke geografische voetafdruk dankzij verscheidene overnames, waaronder deze van Omega Pharma eind 2014.

Perrigo is een leidende mondiale leverancier van over-the-counter producten en generische op voorschrift verkrijgbare farmaceutica, babyvoeding, voedingsproducten en -supplementen en actieve farmaceutische ingrediënten.

Het bedrijf, met hoofdzetel in Dublin, realiseert een globale omzet van 4,9 miljard dollar. Met zijn 10.000 werknemers wereldwijd is Perrigo hoofdzakelijk actief in de Verenigde Staten, Europa en Australië.

Perrigo Europa

Perrigo Europa is een top 10-speler in de Europese OTC-markt met een doorgedreven focus op merken en een sterke lokale autonomie: zowel R&D, productie als het commercieel beleid worden vanuit Europa gestuurd.

Couple Shopping
Pregnant Women Shopping

Focus op groei

De markt is nog lang niet verzadigd, dus de ambitie van Perrigo is groot. Het doel is om de omzet in vijf jaar te verdubbelen. Door de kwaliteit en professionaliteit van een grote organisatie te combineren met de mindset en cultuur van een kleine ondernemer, speelt Perrigo snel in op kansen in de markt. Die snelheid wordt onder andere gestimuleerd door de platte organisatiestructuur met korte lijnen. Zo rapporteert 90 procent van het bedrijf direct aan de directie, waardoor goede ideeën snel een go krijgen.

Onze geschiedenis

1933

Oprichting Chefaro NV

In 1933 wordt de NV Chefaro opgericht door de heer Kleijn. Onder zijn leiding begint het bedrijf met de productie van artikelen speciaal bedoeld voor verkoop door drogisten. Pijnstillers op basis van paracetamol en acetylsalicylzuur zijn de eerste vorm van artikelen die worden geproduceerd en verkocht. Tijdens de Tweede Wereldoorlog, wanneer het onmogelijk is om aan grondstoffen te komen, wordt het bedrijf draaiende gehouden met de productie van zoetstoftabletten.

Chefaro
Organon Vitamines

’40 – ’60

Groei door uitbreiding productenpakket en overnames Direct na de oorlog wordt in 1945 de productie en handel hervat en groeit Chefaro niet alleen door de voortdurende uitbreiding van het aantal producten, maar ook door overnames van andere bedrijven. Zo worden in 1964, door de overname van de firma van de Akker, de producten Abdijsiroop, Akkertjes en Kloosterbalsum toegevoegd aan het productenpakket.

’70 – ’80

Chefaro groeit uit tot specialist in zelfzorgmedicatie In de jaren zeventig fuseert Chefaro achtereenvolgens met Koninklijke Zwanenberg Organon en Algemene Kunstzijde Unie, waardoor de organisatie AKZO ontstaat. De zelfzorgproducten van Organon worden daarmee bij Chefaro ondergebracht, waaronder de merken Davitamon en Azaron.

Chefaro groeit vervolgens verder uit als specialist in de zelfzorgmedicatie. Begin jaren zeventig wordt Predictor, de eerste zwangerschapstest voor thuisgebruik, geïntroduceerd. Van meet af aan is deze introductie een groot succes. In twee jaar tijd wordt dit product in twaalf landen, waaronder Amerika, geïntroduceerd.

70-80
’90 – ’00

’90 – ’00

Chefaro grootste organisatie binnen Nederlandse zelfzorgmarkt In 1994 wordt Akzo Nobel gevormd door de overname van Nobel Industries door AKZO. Een aantal jaren later, in 1999, besluit Akzo Nobel om Chefaro af te stoten, waarna het in 2001 wordt overgenomen door Omega Pharma. Omega Pharma neemt ook Samenwerkende Apothekers, Tendem, Biodermal en Bional over en plaatst deze onder de verantwoordelijkheid van Chefaro. Daarmee wordt Chefaro de grootste organisatie binnen de Nederlandse zelfzorgmarkt en door de overname van Biodermal wordt het tevens een speler op de cosmeticamarkt.

2011

Chefaro wordt Omega Pharma Nederland

Als onderdeel van de Omega Pharma groep krijgt Chefaro Nederland BV op 1 juni 2011 een nieuwe naam: Omega Pharma Nederland B.V. In de daarop volgende jaren wordt het product assortiment steeds verder uitgebreid, met onder andere Lactacyd, Zantac en XL-s Medical.

Omega Pharma
Perrigo logo

2015

Overname door Perrigo